idag så åkte jag hem från stan till hammarn så att jag var hemma 13:12, och när vi precis hade kommit in på hammarn så såg jag att det hade varit en olycka. en långtradare hade tippat/åkt omkull när han skulle åka i en kurva/sväng. jättehemskt.. speciellt eftersom att det är inte ofta något sådant händer på lilla hammarn. läs mera om det här;
http://www.op.se/parser.php?level1=2&level2=352&id=788086 

när jag kom så väntade jag på att J skulle komma, och det gjorde han. :) vi kollde på gamla avsnitt av OC, lyssnade på musik och gosade. :) halv sex så kom jag på att jag hade fotbollsträning om en kvart så då vart det stress. leta kläder, på med kläder, leta vattenflaska, fylla den med vatten, leta moppenycklar och sen åka iväg! och J åkte ner till centrum för att vara med i den första musikal-föreställningen! jag hoppas att det gick jättebra för allt och alla, men det gjorde det nog.
på träningen så var vi bara 10 pers, tråkigt tråkigt. vi gjorde lite övnigar, och efter ca 20 minuter så sträckte jag mitt vänstra lår. :( så jag satt och vilade i 10 min, sen så ville johnny (tränaren) att jag skulle vara med på nästa övning. vi skulle springa mellan pinnar, göra överlappningar och skott på mål som avslut, och mitt lår sa ifrån efter 7-8 meter.. det gjorde så nedrans ont! såhär har jag aldrig sträckt mig förut.
så jag gick upp till klubbhuset och ringde sara så vi pratade ett tag. :) och under samtalet så fick jag senedrag i högra vad som fan! vad är det med mina ben??

och nu så sitter jag här. jag och mamma har nyss lagt ut en grattis-annons till tovas födelsedag måndag den 4/6, så håll utkik i ÖP!

ikväll (och snart) som kommer J hit igen. :) <3

imorgon så ska vi ha en nedrans klassdag, och jag är inte så pepp för den.. just nu så orkar jag inte brännboll.. och jag har inte köpt något fika heller. röv också. 

men på torsdag så ska jag på AO:s musikal, Kungen och Jag. då ska jag se my dearest olivia sjunga, det ser jag fram emot!

Kommentera

Publiceras ej