veckans enda sovmorgon idag, och jag sov hela natten i djup sömn! så himla skön var det, men jag var ändå inte riktigt utvilad när jag vaknade.. det får jag ta igen i helgen.
dagen började med matte, vi fick reda på att vi ska ha matteprov om 2 veckor, yees.. vå håller med på diagram, statistik och oliak mått, och jag fattar noll av allt! jag måste alltid fråga sofia, tove eller någon i klassen hur man gör för jag fattar verkligen inte.. detta matteprov kommer nog inte gå lika bra som det förra.
efter matten så hade vi engelska, och under lektionstid så skulle vi skriva en bokrecension på en bok som vi har läst under några veckor. jag har som sagt läst the body av stephen king, boken som även har gjorts dom filmen stand by me. jag älskar stephen king och hans böcker, han skriver på ett sådant himla bra sätt så man måste läsa nästa sida, han har dock gjort mest rysare, och jag tycker inte om rysare på bok eller film, men stephen king är bra! ni har säkert sett filmen gröna milen (the green mile), även en utav hans verk som har blivit till film. jag blev i alla fall nöjd över bokrecensionen, jag skrev hela 9 sidor, och jag tror att det blev ganska bra, hoppas bara att läraren tycker det också.
sist men inte minst så hade vi NK, jag hade ont i magen så jag led genom hela lektionen.

klockan fem så var det "tjejgrupp" för vi tjejer som är inackorderade, och vi fikade och spelade spel, det var kul!
vid klockan sex så drog jag och olivia vidare ner mot tings där sara, frida och fridas mamma satt och myste. jag ville höra allt om fridas resa till berlin, men hon och hennes mamma gick ganska snabbt, så jag får höra om den en annan gång istället. :)
jag, olivia och sara stannade dock på tings och fikade vidare, jag drack världens godaste varmchoklad! den var så himla mums så jag måste snart dig igen och dricka en till. vi stannade där till klockan åtta då det stängde, så då tog vi en buss och åkte hem till mig och kollade på tv, datorade, pratade och åt mackor.
tjejerna åkte hemåt vid tio, och då var det traveler på tv, min nya favoritserie!


image158

Kommentera

Publiceras ej