Hej bloggen, nu är jag tillbaka efter julleddigheten.

Idag skulle jag egentligen ha jobbat 10.00-19.15 men en envis förkylning, huvudvärk och vad som verkar vara en liten släng av urinvägsinfektion satte käppar i hjulet. Så idag är jag hemma och vilar, dricker tranbärsjuice och hoppas på att må bättre imorgon för då ska jag jobba samma pass.

Om en vecka och en dag börjar jag på nya jobbet. Igår insåg jag att jag inte känner en kotte där och vet inte ens om jag ska ha med mig matlåda första dagen. Men hur som helst så ska det bli roligt att göra något nytt, lära känna nya människor och flytta in till stan igen. Kommer Östersund att vara sig likt? Sist jag var där så kände jag mig missanpassad. Måste lära mig att passa in igen, bli ett med staden och folket typ.
Också måste jag (och mamma) köpa lite nya möbler till lägenheten. Mamma har lovat mig ett matbord och själv ska jag köpa mig en teve som jag hoppas hitta billig nu under rean.

Och tills vidare är listan lagd på is, den var lixom inte så rolig att göra.

Kommentera

Publiceras ej