Idag tittade jag på ett gammal avsnitt av top model. En tjej som sökte var 20 år, gift och hade två barn. När min mamma var 20 år var hon förlovad och hade ett barn. Jag är nu 20 år och är varken gift, förlovad, mamma eller gravid.

Fast men blir ju lite sugen när man läser mammabloggar och och tittar på söta små bebisar på youtube.....

Tänk om jag faktiskt skulle bli gravid. Tänk om jag skulle säga till min familj och mina vänner "jag ska bli mamma" om några månader. Tänk om jag skulle svassa runt på byn och på stan med en megamage. Tänk om jag skulle handla barnvagnar, bilbarnstolar, bebiskläder, blöjor mm. Tänk om jag skulle hälsa på mina vänner och ha med mig ett litet rosa knyte som luktar moshimo.

Fast det enda positiva för mig som jag ser just nu med att bli gravid är att jag kan säga att jag äter för två, och beställa två orginalmål med plusmeny och en orginaldip på Max.

2 kommentarer

matilda

01 Oct 2010 00:43

du vet ju vem som ställer upp och följer med på max i alla fall, haha, jag kan ställa upp som barnvakt också, så länge du tar ungen när den skriker :P

westberg

08 Nov 2010 14:52

hahahah! jag drömde för någon natt sen att du var gravid och sen bestämde du och dan att ni skulle gifta er. hahahah!

Kommentera

Publiceras ej