Valdemars feber höll i sig i två dagar. Nätterna var riktigt jobbiga men på dagarna var han i princip som vanlig, bara lite varmare och tröttare :) Nu är han frisk och vardagen har rullat igång igen. 
Idag var mina föräldrar in till stan så vi träffade dom en snabbis och åt gyrospizza, sååååå gott. Efter lunchen bäddade vi ner Valle i vagnen och gick ut och njöt av det fina vädret; massa klarvit snö och strålande sol. 
 
Ikväll har G jobbat så jag passade på att baka kladdkakemuffins och mumsade på dom framför Vampire Diaries och Originals efter Valle hade somnat. 
Det är min egentid. 
Mitt lilla hjärta sovandes i rummet brevid och få titta på mina vampyr-serier i lugn och ro. Att få hålla på med tvätten i 45 minuter medans killarna leker på övervåningen är också egentid för mig.
Hittills har jag inte känt behovet av att lämna min lilla familj helt för att ladda energikontot, lite serier för mig själv räcker långt. 
Jag var förbi jobbet tidigare i veckan och var borta i två timmar. Under den tiden hann jag sakna ihjäl mig efter Valdemar. Just nu kan jag inte ens tänka mig att börja jobba i maj för jag har sån stor separationsångest. Hur lämnar man sitt älskade barn för att gå och jobba? Jag är ju tusen gånger hellre med min lilla solstråle. 
 
Jag tror att V tar efter sin mor när det kommer till städning. Han älskar dammsugaren och diskmaskinen och är mer än gärna med när jag städar och plockar in/ur. 
 

Kommentera

Publiceras ej