I söndags vankades det kalas då den äldsta herren i hushållet fyllde år. Lördagen gick åt till att dammsuga, torka golv, dammtorka och baka. Vilken terapi baka kan vara! Tre timmar helt för mig själv i köket (V sov och G höll sig undan) lyssnandes till One Direction. Chokladbollar, kanelbullar och sega chokladsnittar hann jag göra. Kanelbullar har jag inte gjort på säkert 10 år och chokladsnittar har jag aldrig gjort men båda baken gick bra och verkade gå hem hos gästerna :) Nackdelen med att baka är att det finns gosaker i skafferiet så det blir en hel del småätning för båda mig och G under dagarna..  
Det är så roligt och härligt att barn springer omkring och leker här. Jag längtar redan tills nästa kalas som vi ska ha och då är det den viktigaste personen i hushållet som har sin första födelsedag! Undra om han också kommer att kunna springa runt då eller om han fortfarande kryper? 
 
Här sitter vi och väntar på att pappan ska bada klart så han kan få öppna sina presenter! 
 
Av mig fick han en mörkblå morgonrock från Tommy Hilfiger och av Valle en vit tshirt med en stormtrooper på. G har jämt en vit tshirt med tryck på sig, oavsett om det är -25 eller +25.
 
Mina killar! <3 
 

Kommentera

Publiceras ej