Idag fick jag och Göran känna oss som världens sämsta föräldrar.
När Valdemar tar sin förmiddagsvila så gör han det i vår säng eftersom han fortfarande vägrar att sova i sin egen. Vi bullar upp med täcken och kuddar runtomkring och har dörren lite öppen så vi ska höra när han vaknar så att vi kan gå dit och ta han direkt. Idag låg Göran i badet och jag sminkade mig när vi hör att vällingflaskan som stått på nattduksbordet ramlar ner på golvet - vi förstår då att V har vaknat och jag springer mot sovrummet. Precis när jag kommer in så ramlar han ner på golvet... ÅH VAD MAN KÄNNER SIG SÄMST!!!!!!!! Han grät massor och fick en stor blålila bula i pannan. Vi försökte kyla med is men då blev han bara ännu ledsnare. Det slutade med att vi la isbitar i en fryspåse som vi la i en mössa som han fick ha på sig. Min lilla älskling. 
Finns det en spjälsäng i vuxen-storlek?! Isåfall köper jag den direkt. 
 
45 minuter efter detta drama så skulle jag och Valle till djungelhuset för att umgås med några mammor och barn från vår föräldragrupp. Jag var så tveksam till om vi skulle dit eller inte pga fallet, men Valdemar verkade pigg och glad så vi åkte ändå och jag tänkte att vi åker hem direkt om han verkar slö på något sätt. Hur som helst så gick det jättebra och han röjde på som vanligt. 
Det var första gången vi var där och jag tyckte att det kändes som ett bra och lekfullt ställe. Barn under 1 år går in gratis så vi går nog dit fler gånger innan den 7 april :) 
 
Den här bilden är inte från dagens bravader utan ifrån förra gången V ramlade och slog sig.. Den gången ramlade han rakt ner i en hög av leksaker och slog både pannan och ögat. En sån här "lära-gå-hjälm" kanske inte vore så dumt.. 
 

Kommentera

Publiceras ej