Jag har 3 stycken envisa gravidkilon kvar att gå ner tills jag har nått min normala vikt. Den vikten jag mår bra i. 

På 10 dagar gick jag ner 10 kilo direkt efter förlossningen - WOW kvinnokroppen!!! Men efter det har det gått lite trögt. Och ska jag vara ärlig så har jag inte gjort så mycket för att gå ner dom där sista. Gosaker och skräpmat har intagits och minimal motion har utförts.. Men nu har det känts som att det är dags för att göra en förändring. Genom en annan blogg hittade jag en app som ska hjälpa till lite på traven i tänket angående mat och motion, vare sig man vill gå upp eller ner i vikt. Jag som vill gå ner i vikt ska minska mitt kaloriintag, så i appen lägger jag in exakt vad jag stoppar i mig och den räknar kalorierna åt mig. Jag har använt mig av denna i en veckas tid nu och varje dag går jag över min gräns. Till detta ställer jag mig själv följande frågor: 

1. VARFÖR MÅSTE CHOKLAD VARA SÅ GOTT?! 
2. Är jag nog motiverad för att på riktigt göra en förändring och gå ner dom där sista kilona? 
3. Spelar dom där sista kilona egentligen någon roll? 

Vet inte. Nja. Och nej. 


Kommentera

Publiceras ej