Vet ni vad jag insåg för någon vecka sedan? Att under hela tiden jag och Göran har varit tillsammans så har vi aldrig ätit en vegetarisk middag (nudlar räknas inte....). Och det är faktiskt på riktigt sorligt. Kött, kyckling och fisk är gott, men det är ju grönsaker med! Så för några dagar sedan sa jag och G att vi ska försöka ha en vegetarisk middag i veckan. Känner jag oss rätt så är det lite för ambitiöst, men skulle vi äta vegetariskt två-tre middagar i månaden så vore det bra. Från noll till tre är bättre än ingenting alls tänker jag. 
I söndags slog jag slag i saken och lagade en pastasås med aubergine, zucchini, champinjoner och tomat. Jag brukar göra en liknande pastasås fast med kyckling som huvudråvara men grönsaker gick ju minst lika bra! Och det var mycket billigare :) 
Jag provade även bönpasta för första gången, det ska ju vara nyttigare än vanlig pasta, och den var faktiskt helt okej. Jag är ju en riktig pastamänniska och skulle kunna äta det sex dagar i veckan, men tyvärr är det ju inte supernyttigt.. Speciellt inte för mig som inte tränar överhuvudtaget. Då känns bönpasta som ett nyttigare alternativ, men jag kommer förmodligen aldrig att sluta med vanlig pasta helt. 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej