Igår var jag och familjen tvungen att säga hejdå till vår älskade Molly.. så otroligt jobbigt och hjärtkrossande. Även fast jag visste att dagen skulle komma nu i sommar då hon varit dålig en längre tid, så var jag ändå inte beredd på att det skulle bli så snart och plötsligt. I 20 minuter hann jag krama, klappa och pussa henne innan pappa och Göran åkte iväg med henne till veterinären. Jag önskar så innerligt att dom där 20 minuterna hade varit minst ett dygn, men ibland vill livet annat.. 

Jag sa till Ludvig (han är 2,5 månad gammal nu) att vi ska inte skaffa något husdjur för det är alldeles för jobbigt när dom lämnar oss. 




1 kommentarer

carolin

01 Jun 2017 14:20

usch det är så jobbigt :( Vår första hund var vi tvungna att boka tid och det tog en vecka. det var alltså inget akut med honom. Men att vänta en vecka och känna snart finns du inte mer var hemskt :( Sedan 2:a hunden var dålig och gammal så man gick bara och väntade på att hon skulle bli akut sjuk och det blev hon en dag och tog bort henne samma dag. 3:e hunden blev som en chock. Hon var gammal men hade ändå kunnat leva några år till. Åkte in för något vi trodde inte var så allvarligt men väl oss veterinären visade det sig vara värre :( Så förstår hur du känner.

Kommentera

Publiceras ej