Här är min summering av året 2006, både bra och dåligt.

Januari
Vad hände i januari egentligen? Jag kom tillbaka till AO efter jullovet och massor utav prov och läxor regnade ner på oss stackars 9or.
Pappa fyllde 35.
Jag och johan hade varit tillsammans runt 1½ månad.

Februari
Den första av mina kompisar fyllde 16, nämligen Frida!
Mera läxor och prov. Och i antingen januari eller fabruari så var det gymnasieval, såhär såg min ansökan ut:
1. Medieprogrammet, Wargentinskolan
2. Handel- och administationsprogrammet, Wargentinskolan
3. IT-media, John Bauergymnasiet
4. Samhällsvetenskapligaprogrammet, inriktning Media/text, Wargentinskolan

Jag kan inte fatta att jag sökte till JB :P haha, det skrattar jag bara åt nu. och handel? aldrig i livet att jag är intesserad av det.

Mars
Jag har inget starkt minne av mars.. förutom mera läxor och prov.

April
13e april så var det fröken Saras tur att fylla 16.
Och 20e samt 25e så fyllde Olivia och Johanna 15 bast.
Fan.. det var nationella prov någon gång också? men minnet sviker as usal, har ingen aning om vilken månad det var.

Maj
Skolavsluningen närmar sig och det är nu jag inser hur mycket jag kommer att sakna AO, i alla fall vissa elever och lärare, och tryggheten.
Det var kanske nu som man fick veta att man verkligen kom in på gymnasiet? Jag kom i alla fall in på Media på Wargen.

Juni
Den 4e så föddes Tova Emilia Stern, min lilla ängel. :) Men hon hade problem med tarmen, så efter bara några dagar så åkte mamma, pappa och tova ner till uppsala för operation och där stannade dom några veckor. tova fick åka hellikopter också!
9orna åker på en sista utflykt tillsammans. Målet är kärlarnes urskog och för att komma dit så måste vi gå igenom en massa massa.. Först åker vi buss en bra bit, sedan så får hälften gå halva vägen tills vi kommer till nå vatten, och andra hälften får paddla kanot halva vägen. Och denna sag så var det minst 20 grader och man höll på att dö. Jag, Moa och Frida går första biten medans vi fäktas med alla möjliga sorters mygg och jävulskap, och hettan.. Vi gick halva biten och där så fick vi hoppa i kanoter, hah! och ett antal mobiltelefoner har blivit förstörda eftersom att några hade hamnat i plurret. :P Vi kanoterade sista biten (eller, jag och moa kanorerade och frida var våran personliga karta, dock en ganska konstig karta) och det var en ganska bra bit! och inga "nedförsbackar" var det heller, bara plant vatten, höger och vänster. Men vi kom fram! FULLT AV MYGG var det, jag och brudarna satt under en kåpa på en släpvagn på all packning för att det var skugga där, och myggen var inte så poppis där. Ungefär alla 9or åkte hem på kvällen eller innan kvällen, det var kanske 10 stycken som stannade kvar och sov över. Jag, Frida och Moa åkte i alla fall hem. Men det var kul. :)

SKOLAVSLUTNING! den16 juni så gick årskullen 1990 ut högstadiet och anders-olofskolan. Det blåste kommer jag ihåg.. och lite regn på morgonen, men det regnade inte under avslutningen i alla fall.
Farmor och farfar bodde här hemma eftersom att mamma och pappa var i uppsala med tova. men pappa kom hem till avslutningen. Farmor och farfar åkte hem nästan direkt efter avslutningen och lämnade mig ensam i huset.. Johanna och Pappa tog bilen och åkte tillbaka till uppsala.
Det var avslutningsfest också! kul så in i norden var det. jag vågar nästan inte skriva något mer om det. :P

Juli
Sommar, sol och bad. :) Det var för det mesta hett som få och då var det bad som gällde. Jag var mest på järåbadet med johan.
Lördag den 8e så var jag på gatufesten i sundsvall med johan (&hans familj) Det var askul! En utav årets händelse. Vi såg Laleh, Lena PH, Andreas Johnson, BWO, Takida (fast på andra sidan ån för annars hade vi blivit ihjälklämda, typ) och Tomas Ledin <3 det var denna natt som min kärlek till tomas ledin föddes. Det var även P3 Sommartoppen på morgonen! Då såg jag Idol-Ola (SNYGG), Idol-Agnes, Fronda och Rednex.

Jag sommarjobbade också denna månad... DRYGT säger jag bara. Jag var på björkhammar och tog hand om gammalt folk.

Min lillasyster fyllde 11 år den 23e.

Yran också såklart!!!!! det måste ha varit så att jag gick den 28e. jo, det var nog då för det var en fredag. jag gick med Olivia och Maria , höhö. Det var mycket trevligt! Ännu en gång så såg jag Tomas Ledin och Andreas Johson. :) Jamie Cullum var där, The Cardigans, Snook och.. många fler!

Juli
Juli.. mera sommar och sol! Hände så mycket mer? Jag kommer ej ihåg.

Augusti
28e så gick jag in på Wargentinskolan för första gången som elev där. Det var upprop i aulan för några utan ettorna. Hela klassen träffades sedan i världens minsta klassrum och vi satt jättetätt inpå varandra, skitjobbigt. Vi var hela 32 stycken i klassen!! otroligt. jag tror att vi var kanske 22 på AO? Klassen verkade i alla fall vara bra, men skiolan var stor som fan! 
I slutet av augusti så fyllde Maria och Tommy 15 år.

September
Mest minnesvärda denna månad var nog att jag fyllde år, äntligen så var jag 16 och fick ha en massa klubbkort. Sara m. fl. hade ordnat lite bus.. Jag förväntade mig middag ute och bio, men ICKE! Jag fick gå med ögonbilndel en bra bit och tillslut så kom vi fram till... Sara! hah, där var det middag, godis, musik och dricka, det var trevligt. :)

Oktober
Humm.. vad hände nu då? Jag har ärligt talat ingen aning.
Allt flöt på och jag hade fått lite nya kompisar. Bland annat Emma, Matilda och Erika. Men Erika bytte klass.. tråkigt. 

 November
SNÖ! en jävla massa snö kom och jag trodde att vintern var här för att stanna..
Jag köpte även klart alla julklappar denna månad, och så klart i tid har jag nog aldrig varit. Tyvärr så gick hela studiebidraget till julklappar, och inget till mig.. 

December
All, och då menar jag all snö smälte bort.. allt var grått, blaskigt och dystert.
Den 23e så fyllde min storasyster Sandra 20!
Julafton såklart också, bästa julen på länge var det. :) Jag fick en massa presentkort som kom och kommer väl till hands.

Nej, jag kommer nog att fylla i lite de närmsta dagarna, men det var allt just nu.

Kommentera

Publiceras ej