Under den senaste veckan så har tre av fyra familjemedlemmar vaccinerats. Jag var först ut förra måndagen då jag fick min första twinrixdos. Gissa vad det kalaset gick på?! 

800 SPÄNN. Jag ska alltså betala 800 x 3 = 2400 kronor för något som gör ont och som inte syns. Fifan, hade hellre unnat mig en tjusig väska eller dylikt.. Men ja, det är väl för en "bra sak" eller hur jag ska uttrycka mig. 
Jag höll på att svimma två gånger efteråt så jag fick stanna kvar i nästan en timme då jag började känna mig mer som mig själv igen. Hur gör människorna som bara reser sig och går direkt efter en spruta? Precis som att ingenting har hänt? Jag blir yrslig d i r e k t, får lock för öronen och ibland svartnar det till för ögonen. 
Jag ska dit igen om tre veckor och då ska jag köra bil därifrån.. kanske får stanna kvar en extra halvtimme, just in case. 

Sen var det Ludvigs tur fast på BVC. Han fick påfyllning av vaccinen som ingår när man väljer att vaccinera sitt barn. Lillpluppen vart såklart jätteledsen men det gick över ganska snabbt som tur var. Han väger numera över 7200 gram och är 67 cm lång 💙 
På kvällen fick han feber som varade i ett dygn. Natten var inte superrolig men både han och jag överlevde. 

Och idag var det Valdemaras tur att få vaccination mot hepatit a. Vi hade förberett med emlaplåster på morgonen, och han rörde knappt en min när han fick sprutan! Min stora kille! ❤️ 

Kommentera

Publiceras ej