Den här veckan ska jag jobba sex av sju dagar, men jag är egentligen bara schemalagd tre dagar. När chefen ringde imorse och frågade om jag kunde hoppa in och jobba direkt så trodde jag att han skämtade. Nyvaken sa jag "seriöst?". Han var visst seriös..
Man kan ju säga att det enda jag tänker på när jag slår in PLU:n för färskpotatis för sjuhundraelfte gången och när sura kvinnor/tanter kommer in och visar något tokigt på kvittot och vill ha igen några futtiga kronor, ja det är PENGAR jag tänker på. Det blev inget sommarlov för mig, det får jag ha i höst istället.
Idag hoppade jag in och jobbade 3,5 timme, och jag är helt slut i kroppen. Hur fan kommer det vara imorgon, på självaste midsommarafton, då jag ska jobba 8 timmar?!
Så imorgon kommer jag att tänka på dubbelt så mycket pengar och att tillslut få träffa alla underbaringar och äta grillat och dricka mumma.
Dagen efter är det tillbaka till ica..

Men jag ska inte klaga! Jag har ju ett jobb, och jag trivs bra på ica även fast det är mycket slitgöra.

Imorgon är det som sagt midsommar, och då vet jag att niklas kommer att knäppa en kopparbergs päroncider 7.0 uppe i himlen och titta ner på oss andra och skratta. Han kommer att vara med oss. Han kommer att lyssna på min och bästa marias skönsång, han kommer att titta på grabbarnas konstigheter och han kommer att le. Precis som vi ska göra, skratta och le, precis som att han var där med oss - för det är han.
Jag saknar dig min fina vän.

2 kommentarer

eeeee

25 Jun 2010 11:44

- kan du tänka dig att jobba på midsommarafton, 14 - 21?

- janjajoajnajoooo okejrå.

- tack så mycket.

- så lite så..

Johan Nyman

25 Jun 2010 16:44

De är bara att vänja sig haha

Kommentera

Publiceras ej