Idag hade jag tänkt ta en barnvagnsprommis till lillänge och hälsa på mina fina kollegor. Det tar ca 30 min att gå dit så jag tänkte att det blir en lagom promenad dit och hem. Men tji fick jag, -21 sa termometern så vi har fått hållit oss inne. 
 
Igårkväll kunde jag inte sova och låg och tänkte på den här bloggen, andra bloggar och vad jag har läst för bloggar dom senaste 10-12 åren. 
Jag började läsa bloggar när bloggar började bli stort. Då var det Blondinbella, Kenza och Kissie, Paow och Dessie som var störst. Alla tjejer boendes i Stockholm och verkade leva loppan med bloggevents, limousiner, smink, löshår, fester, dyra kläder, provocerande inlägg mm. Jag tror att jag läste dessa tjejers bloggar för jag älskade att hata dom. Eller så hatade jag att jag älskade dom. 
 
I dagsläget så är 90% av dom bloggar jag läser mammabloggar, eller i alla fall bloggande tjejer som är mammor. Elaine Eksvärd, Paula Uribe, Jessica Lagergren, Angelica & Stefan Lagergren, Gabriella JossBlondinbella (har dock haft ett break från henne på några år då jag inte alls gillade vissa saker hon skrev/tyckte) och Elin Johanson, en tjej som är frisör och skapar magiskt vackert hår. 
 
Oj vilken nostalgitripp jag fick när jag kollade igenom bloggens bildarkiv! 
På den första bilden är jag 16 år, det är ju bara 10 år sedan.......... 

Kommentera

Publiceras ej