Gjorde du något under år 2015 som du aldrig gjort förut? 

Födde barn! Enorm smärta och oändlig lycka på samma gång. Köpte hus gjorde jag (&min sambo) också! 

Genomdrev du någon stor förändring? 

Rent kroppsligt så var jag gravid och gick upp 14-15 kg och hade en enorm kula på magen. 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2015? 

Inte någon "gammal" vän men många nya mammavänner :) 

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas? 

7 april såklart, dagen då Valdemar valde att komma ut och hälsa på oss. 

Dog någon som stod dig nära? 

Nej, tack och lov. 

Vilka länder besökte du?

Inget alls. 

Bästa köpet? 

Oj vad svårt. Förutom massa möbler, inredning och grejer till både huset och Valdemar så kanske det är vinterjackan jag unnade mig strax innan jul? Dyr som fan men kommer förhoppningsvis hänga med i många år. 

Det sämsta köpet är dock lätt att svara på. Köpte nya utemöbler då vi köpte huset och var kanske lite för snabb, handlade först och tänkte sen.. 

Gjorde någonting dig riktigt glad? 

Älskade Valdemar såklart, han gör mig så glad varje dag. 

Saknar du något från år 2015 som du vill ha år 2016? 

Utlandsresor. 

Vad önskar du att du hade gjort mer? 

Sovit, sparat pengar, varit utomhus, passat på att titta på mer serier och läst mer. 

Vad önskar du att du gjort mindre?

Ätit onyttigt, varit sur mot min kära sambo (skyller dock på gravid- förlossnings- & amningshormoner), ältat saker och ting i mitt huvud. 

Favoritprogram på TV? 

Bonde söker fru & Hela Sverige bakar. 

Bästa boken du läste? 

Jag har nog bara läst förlossnings/bebisböcker i år. Kan inte säga att någon av dom var speciellt bra.. 

Största musikaliska upptäckten? 

Babblarna....? 

Bästa helgen?

Kommer faktiskt inte på någon på rak arm. 

Vad var din största framgång på jobbet 2015?

Hmm.. Jag jobbade ju endast 4 månader 2015 och kan inte komma på någon större framgång. Fick årsbonus, det var ju gött. 

Din största framgång på det privata planet? 

Att jag har lärt mig att släppa saker. Om Göran inte plockar upp efter sig efter att ha gnällt 511 ggr så gör det faktiskt inte så mycket. Och att jag har blivit lugnare som person. 

Största misstaget?

Kommer inte på någonting här heller. Utemöblerna kanske? Hehe. 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Hormonerna gjorde mig ofta ledsen men annars har jag varit så glad en nymamma kan vara. 

Vad spenderade du mest pengar på? 

Möbler; både till hus och alla prylar som man ska ha till ett barn. Barnvagnen typ, den var dyr... 

Något du önskade dig och fick? 

Materiellt så fick jag ett par efterlängtade primeboots av G i julklapp. Emotionellt så fick jag vår älskade Valdemar. 

Något du önskade dig och inte fick? 

Ett halsband i julklapp, haha! Men fick massa annat fint som jag också ville ha. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2015? 

 Var tjejsur :) :) :) 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 

En stor trissvinst så jag hade kunnat tagit med familjen utomlands. 

Vad fick dig att må bra?

Alla lyckliga, glada och varma stunder med min lilla familj. Att få umgås med mina älskade vänner. 

Vem saknade du? 

Den personen jag saknade mest var min älskade Linnea som numera bor alldeles för långt ifrån mig. 

De bästa nya människorna du träffade? 

Dom härliga mammorna i min föräldragrupp, och deras små gullungar såklart. 

Mest stolt över? 

Att jag genomgick en förlossning. Alla kvinnor som gjort det ska vara sjukt stolta över sig själva!! 

Högsta önskan just nu? 

Just nu i detta ögonblick? Att jag kan somna fort ikväll. Helst 2 minuter efter jag har gått och lagt mig. 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? 

Har sagt att jag ska gå ut och gå minst 30 min varje dag, med udantag för spöregn, snöstorm, stormvindar och lägre än -17 grader. Hittills har jag gått 2 av 5 dagar.... Börjar bra. 

Kommentera

Publiceras ej