Oj vad Valdemar sov dåligt inatt, eller snarare sov jag jättedåligt nu när jag tänker efter?.. Jag kunde verkligen inte somna och strax innan 02 vaknade V och grinade och ville komma över till oss där han bara snurrade och snurrade. Vid halv fyra stod jag inte ut och la mig skavtass med grabbarna och då somnade jag äntligen. När Valle vaknade kvart över sju imorse så var jag allt annat än utvilad och på bra humör.. Och inte nog med det så hade han kissat igenom pyjamasen. Efter blöjbyte, tvättning, ombyte och välling så var Göran snäll och gick upp så jag fick sova en timme till. GULD värt. Eller i alla fall tre nattningar. :) 
 
Två månader gammal bild.
Nu är pyjamasen utvuxen, napparna utbytta och sängen sänkt.
 
Idag har vi varit på kalas hos några vänner. Hur kommer det sig att kaffe alltid är godare borta än hemma?? 
Valle tyckte att det var himla roligt att få sitta på golvet med dom andra barnen och man märker hur han mer och mer blir intresserad och vill umgås med andra barn. Som förälder är det så roligt att se sådant! Just nu är han yngst av alla barn i kompisskaran och jag ser framför mig hur han kommer att springa efter dom och vilja vara med på allt dom "stora" barnen gör! 
 
Ikväll vart det hämtpizza till sen middag och nu choklad i soffan. Det är nog vår (mest min) stora last - choklad. När jag var gravid så kan jag utan att skämta säga att jag åt choklad VARJE DAG. Inte konstigt att man går upp 15 kg då, haha! 

Kommentera

Publiceras ej