Idag var det dags att ta fram dammsugaren för att få bort damm, grus och smuts från golven. När jag har dammsugit knappt halva övervåningen så lyckas dammsugaren få tag på en av Görans strumpor som han har förvarat (?) under sängen. Jag trodde att den åkte direkt in i påsen så jag klippte upp påsen för att ta ut den men den var såååå full och äcklig så jag slängde den. 
Tänkte inget mer på det utan fortsatte att städa. Efter ett tag tycker jag att dammsugaren låter konstigt.. Och luktar konstigt.. Jag öppnar på nytt dammsugaren och efter 30 minuters operation/svordomar/isärplockning inser jag att strumpan är fast i slangen. Helt oåtkomligt. 
Blir först arg på Göran för att han slänger kläder omkring sig. 
Blir sen frustrerad för att jag inte kan städa klart och golvet är dammigt. 
Blir sen ledsen över att Valdemar måste krypa på vårt hemska golv. 
Ställer undan åbäket och smsar Göran att han får fixa den där ikväll när han kommer hem så jag kan fortsätta städa imorgon. Han slutar 23 och börjar 07 så jag hoppas för hans skull att han får ut stumpan hyfsat snabbt! 

Min lilla hjälpreda som älskar dammsugaren! Idag hjälpte han även till att plocka ut ur diskmaskinen. Hela bestickkorgen plockade han, en efter en, och gav till mig. ❤️


Kommentera

Publiceras ej